czwartek, 29 grudnia 2011

Sculpt Mode - Tworzenie terenu.

Efekt Końcowy:



Cześć!
Tym razem pokażę wam do czego służy Sculpt Mode - Tryb rzeźbienia.


Dzięki niemu możemy tworzyć np. mapy do gier. Oczywiście nie tak dosłownie. Sculpt Mode umożliwia nam kształtowanie terenu. Zatem zabierzmy się do dzieła!

Na początek stwórzmy plane, to będzie nasz teren. Wymiary dowolne, jednak lepiej jak jest większy niż po dodaniu go na naszą scene, ponieważ to są naprawdę nie wielkie wymiary. Kiedy go załatwiliśmy sprawę z wielkością, przejdźmy do trybu edycji (Edit Mode). Po użyciu klawisza W otworzy się nam lista. Może zauważyłeś, iż są to skróty. W poprzednich poradnikach mówiłem o Set Smooth i Set Solid, w jakie zakładki należy wejść itp. Jak widzicie tutaj macie to na wyciągnięcie ręki. My jednak wybieramy drugą opcję Subdivide Multi. Wpisujemy 30 i akceptujemy. Jak widać nasz plane otrzymał 30 nowych segmentów. Bez nich nie można rzeźbić, jednak można dać ich mniej lub więcej. Im więcej tym ładniej teren wygląda.

widok z góry
Teraz możemy wyjść z trybu edycji i przejść na tryb rzeźbienia - Sculpt Mode.


Nasz obiekt wygląda tak samo jak w Object Mode, ale zastosowanie tego trybu jest całkowicie inne.
Wciskając klawisz N otwiera nam się okno z pędzlami(brush), siłą (strength) i wielkością(size). Nie będę opisywał każdego pędzla po kolei, bo nie potrzebujecie mojej pomocy w pędzlach. Spróbujecie, zobaczycie :) Widoczne trzy klawisze pod pędzlami: Add, Sub i Airbrush. Add uwypukla, sub działa w drugą stronę, natomiast jeżeli Airbrush jest zaznaczone rzeźbienie jest ciągłe.
A teraz... Ukształtuj swój teren!

Jeśli skończyłeś swoją zabawe z rzeźbieniem i, jeżeli twój teren jest gotowy, przejdz w Edit Mode zaznacz wszystko, wciśnij W i wybierz Set Smooth. Jeżeli okazało się że nadal twoje górki są kwadratowe, wróć do trybu obiektowego, w panelu Editing (F9) znajduję się zakładka Modifiers, znajdź ją i kliknij Add Modifier i poszukaj modyfikatora Subsurf. Już powinieneś zauważyć różnicę. Teraz powinieneś ustawić równoległy poziom.
np.
Levels : 2
Render Levels : 2

Chodzi o to aby levels i render levels były na takim samym poziomie. Najpierw ustaw Levels natomiast później dostosuj do niego Render Levels. Ustawiaj jak najmniejszy, ponieważ każdy wyższy poziom tworzy kilkadziesiąt, a nawet kilkaset nowych segmentów na naszym terenie, a co oczywiście zwalnia nasz komputer, jak i program.

Teraz możecie wyrenderować swój teren.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz