czwartek, 29 grudnia 2011

Particle System, Hair - Kula porośnięta włosami.

Efekt Końcowy:



Witajcie, w tym poradniku chcę pokazać wam jak posługiwać się systemem Particle - dziś Hair.
Particle system czyli system cząsteczkowy.
Hair z języka angielskiego to włosy. Stosuje się go jako trawa czy po prostu jako włosy. Jak w poprzednim poradniku, pod nóż idzie kula, czyli UVsphere. Zacznijmy więc od stworzenia naszej kuli. Następnie wygładźmy ją. Jeżeli ktoś ma z tym problem proszę przeczytać poprzednie tutoriale. Ok, po wygładzeniu, wchodzimy w panel Object (F7) i w Particle Buttons. Klikamy Add New. Teraz czas ustawić ilość, długość oraz typ particle system'u.

1. Panel Object
2. Zakładka Particle Buttons
3. Typ Particle Systemu - my wybieramy Hair.
4. Ammout - Ilość włosów UWAGA! Jeżeli masz słabszy komputer, zbyt duża ilość włosów może źle wpłynąć na pracę programu jak i komputera. Pobiera to bardzo dużo zasobów komputera i może się on zacinać podczas uruchomionego programu z ogromną liczbą włosów. Po wyłączeniu programu/zmniejszeniu liczby włosów wszystko wróci do normy. Nie szkodzi to komputerowi w żaden sposób.
5. Zaznaczając Random, włosy otrzymują losowe położenie.
6. Normal - długość włosów.
7. Brown - wykrzywienie włosów.
8. Emitter - pokazuję obiekt. Jeżeli jest nie zaznaczone, po renderze będą widoczne tylko i wyłącznie włosy.



Oto funkcje podstawowe, które w pełni nam wystarczą.
Gdy już wiecie co do czego, możemy spokojnie zacząć. Najpierw ustawmy długość włosów - Normal.
Długość ustawmy na 0.04, w sam raz - nie za długie, nie za krótkie. Jeżeli jesteśmy w trybie obiektowym (Object Mode) powinniśmy dostrzec proste jak patyki włosy. Jeżeli ich nie widać oznacza to że albo coś źle zrobiłeś, albo jesteś w innym trybie. Teraz zaznaczmy opcję Random (pkt 5. na obrazku). Jak widać, położenie włosów jest losowe. Następnie wybierzmy liczbę włosów - Ammout (pkt 4. na obrazku). Ustawmy na 25000 (Jeżeli są widoczne jakiekolwiek oznaki zacinek itp. zmniejsz do przynajmniej 15000) Widać że dużo lepiej to wygląda, jednak te patyki... Ahh. Na szczęście jest bardzo łatwy sposób na zrobienie wygiętych włosów. Opcja Brown (pkt 7. na obrazku) wystarczy ustawić na 0.03 a efekt jest zdumiewający. No dobra, ale przecież jak wyrenderuję to nie widać nic oprócz włosów. Tak, do tego służy nasza ostatnia dzisiaj potrzebna opcja - Emitter. Zaznaczamy renderujemy i Wuala!
Koło porośnięte włosami gotowe!
Działa to tak samo na innych obiektach.
I na koniec Efekt:




3 komentarze:

  1. Można zrobić czapkę i dorobić taką kulkę jako pompon

    OdpowiedzUsuń
  2. Gold Reef City Theme Park Prices 2021 10cric 10cric 카지노사이트 카지노사이트 1239Real Football Prediction Tips, Soccer Predictions - LegalBet

    OdpowiedzUsuń