środa, 28 grudnia 2011

Efekt Odbicia - Lustro.

Poziom Trudności : Łatwy

Efekt Końcowy :


W tym oto poradniku pragnę pokazać wam, jak stworzyć efekt odbicia, albo poprostu lustro.

Na samym początku stwórzmy kule czyli UVsphere, będzie to obiekt odbijający się w lustrze.
Następnie wygładźmy jej wszystkie krawędzie.
Do tej operacji używamy funkji Set Smooth, którą znajdziemy w panelu Editing (F9) i na samym dole w zakładce Link & Materials. Są tam dwa przyciski - Set Smooth i Set Solid. Jak już wcześniej wspomniałem Set Smooth wygładza krawędzie natomiast Set Solid działa przeciwnie, czyli pokazuje krawędzie.

Zrobiłem porównanie, aby dokładnie wiedzieć o co kaman.


Na obrazku po lewej czyli "przed" kula jest aktualnie nie wygładzona czyli Set Solid, natomiast na drugim obrazku "po" kula jest wygładzona - Set Smooth.

Dobra, teraz zróbmy nasze lustro. Do tego stwórzmy obiekt plane czyli na język polski... Samolot. Nie, niestety samolot się nie tworzy, jest to poprostu kwadrat. Na samym początku jest on trochę mały tak więc możemy go powiekszyć za pomocą klawisza S. Ok, ale co nam z tego że jest on na ziemi? Teraz obracamy go o 90 stopni. Dolną krawędź ustawiamy na równi ze spodem kuli. Plane'a nie za daleko od kuli.
obraz z przodu
obraz z boku


To będzie nasze lustro, ale potrzebujemy też podstawe na której będzie nasza kula. W tym celu tworzymy drugi plane. Powinno to tak wyglądać:


Teraz, mamy wszystkie potrzebne elementy na scenie. Przejdźmy więc do nadania odbicia naszemu lustru. Do tego celu zaznaczamy nasz plane - przyszłe lustro, i udajemy się do panelu Shading. Tworzymy nowy materiał klikając Add new. Szukamy zakładki Mirror Transp i zaznaczamy Ray Mirror. Jak narazie nie widać zmian. Należy przesunąć suwak RayMir, albo do końca albo do większej połowy. Im większą wartość pokazuję suwak tym bardziej jest podobny obraz. Jeżeli suwak damy do samego końca, wtedy obraz odbity jest identyczny.

Twoje lustro jest gotowe, możesz oczywiście dodać rame lustra, zmienić tło, zmienić ustawienie kamery, świateł. itp.. Obiektem odbijającym się nie musi być oczywiście kula. Może nim być każdy obiekt.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz