środa, 28 grudnia 2011

Jeden obiekt - Kilka materiałów.

Jeden Obiekt - Kilka Materiałów.

Poziom trudności : Bardzo Łatwy

Efekt:


Gdy zaczynałem prace z blenderem miałem naprawdę spory problem własnie z nadaniem choćby dwóch różnych kolorów zwykłemu sześcianowi.(cube)
Teraz mogę się z wami podzielić tą tajemnicą

Aby nasz obiekt miał kilka materiałów, najpierw musimy go stworzyć.
Niech to będzie zwykły Cube. Żeby stworzyć jaki kolwiek obiekt, wchodzimy w zakładkę Add(spacja) a następnie Mesh, tam znajdują się wszelkie kule, stożki, „samoloty” czy sześciany.
My oczywiście wybieramy sześcian tak więc Cube.



Jak widać stworzyliśmy sześcian, a więc pierwszy sukces za nami.
Teraz przechodzimy w Edit Mode (tryb edycji – klawisz TAB)


i wybieramy aby zaznaczało nam face, czyli ścianki (ctrl + Tab, a następnie 3. Musimy być w Edit Mode!).


Teraz przechodzimy w panel Editing (F9) i zaznaczamy ścianki które mają mieć inny kolor, np. jeżeli chcemy cube czerwono-niebieski, zaznaczamy tylko ścianki które mają być czerwone, natomiast niebieskie zostawiamy w spokoju, nimi zajmiemy się później. (Shift + Prawy klawisz myszy (na przyszłość PPM))
Kiedy już mamy zaznaczone, w panelu Editing w zakładce Link and Materials mamy Materials.


Klikamy New, później Select a na końcu Assign. (musimy mieć zaznaczone ściańki które mają mieć inny kolor)
Możemy wrócić do Object Mode (TAB). Dobra, dwa materiały są ale tego nie widać. Teraz wystarczy po prostu zmienić ich kolor.
Wchodzimy w panel Shading (F5) i zmieniamy kolor. Aby to uczynić wybieramy materiał (czerwony prostokąt na zdjęciu, 2 Mat 2 to te ścianki które zaznaczyliśmy, natomiast 2 Mat 1 to te pozostałe.)


Następnie zmieniamy kolor (niebieski prostokąt).
Zmieniamy kolor w 2 Mat 1/2 (zależy który na początku robiliśmy)
I możemy wyrenderować (F12)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz