Poziom trudności : Bardzo Łatwy
Efekt:
Gdy zaczynałem prace z blenderem miałem naprawdę spory problem własnie z nadaniem choćby dwóch różnych kolorów zwykłemu sześcianowi.(cube)
Teraz mogę się z wami podzielić tą tajemnicą
Aby nasz obiekt miał kilka materiałów, najpierw musimy go stworzyć.
Niech to będzie zwykły Cube. Żeby stworzyć jaki kolwiek obiekt, wchodzimy w zakładkę Add(spacja) a następnie Mesh, tam znajdują się wszelkie kule, stożki, „samoloty” czy sześciany.
My oczywiście wybieramy sześcian tak więc Cube.
Teraz przechodzimy w Edit Mode (tryb edycji – klawisz TAB)
i wybieramy aby zaznaczało nam face, czyli ścianki (ctrl + Tab, a następnie 3. Musimy być w Edit Mode!).
Teraz przechodzimy w panel Editing (F9) i zaznaczamy ścianki które mają mieć inny kolor, np. jeżeli chcemy cube czerwono-niebieski, zaznaczamy tylko ścianki które mają być czerwone, natomiast niebieskie zostawiamy w spokoju, nimi zajmiemy się później. (Shift + Prawy klawisz myszy (na przyszłość PPM))
Kiedy już mamy zaznaczone, w panelu Editing w zakładce Link and Materials mamy Materials.
Kiedy już mamy zaznaczone, w panelu Editing w zakładce Link and Materials mamy Materials.
Możemy wrócić do Object Mode (TAB). Dobra, dwa materiały są ale tego nie widać. Teraz wystarczy po prostu zmienić ich kolor.
Wchodzimy w panel Shading (F5) i zmieniamy kolor. Aby to uczynić wybieramy materiał (czerwony prostokąt na zdjęciu, 2 Mat 2 to te ścianki które zaznaczyliśmy, natomiast 2 Mat 1 to te pozostałe.)
Następnie zmieniamy kolor (niebieski prostokąt).
Zmieniamy kolor w 2 Mat 1/2 (zależy który na początku robiliśmy)
I możemy wyrenderować (F12)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz